Το Metaverse και η πιθανή μεγάλη ανάπτυξη στα NFTs

    Τα NFTs ήρθαν για να μείνουν και η άφιξη του Metaverse θα κάνει την ελκυστικότητα και τη χρήση τους ακόμα πιο δημοφιλή.

    Ακόμα και αν οι συναλλαγές με non-fungible tokens (NFTs) έχουν απογειωθεί και έχουν γίνει πρωτοσέλιδα, για τους περισσότερους ανθρώπους εκτός του κόσμου του blockchain και των κρυπτονομισμάτων, είναι απλά ένα τέχνασμα. Το Metaverse θα το αλλάξει αυτό.

    Πάντα υπάρχει ένα σημείο καμπής όταν οι νέες τεχνολογίες από ακατανόητο περιθωριακό ενδιαφέρον γίνονται, ξαφνικά, μέρος της ζωής μας. Αυτό το σημείο συνήθως προκύπτει από τη συμβολή πολλών παραγόντων και, αυτή τη στιγμή, βιώνουμε αυτό που συμβαίνει όταν δύο τέτοιες τάσεις φτάνουν μαζί στο σημείο καμπής.

    Η απόφαση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ να μετονομάσει το Facebook σε Meta ήταν αρκετή για να κάνει το Μetaverse να γίνει πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο, αν και η ιδέα υπάρχει εδώ και τουλάχιστον τρεις δεκαετίες.

    Είναι αυτή η ξαφνική εμφάνιση του Metaverse που παρέχει μία λύση για την αποκατάσταση της εικόνας των NFTs από ένα κερδοσκοπικό κρυπτό-τέχνασμα.

    Μεγάλα ονόματα, όπως η Morgan Stanley, ασχολούνται τώρα με την πρόβλεψη του μέλλοντος των NFTs και ο τομέας της “ψηφιακής πολυτέλειας” έχει προβλέψει ένα Metaverse αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2030. Η επόμενη φάση του κύκλου των NFT έχει ξεκινήσει.

    Κάτι περισσότερο από εικονικό

    Το Metaverse το έχουν πολλοί στο μυαλό τους συνήθως με όρους εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά δεν είναι τόσο απλό, παρόλο που η τεχνολογία VR/AR συνεισφέρει προς μια υποσχόμενη καθηλωτική εμπειρία. Άλλοι το σκέφτονται επίσης με όρους παιχνιδιών, όπως στο Ready Player One, αλλά δεν περιορίζεται ούτε σε αυτά. Ωστόσο, και τα δύο δίνουν ενδείξεις για το τι θα είναι στο μέλλον.

    Οι εργασίες για το Metaverse έχουν ήδη στραφεί προς ένα “ενσαρκωμένο διαδίκτυο”, για να παραθέσουμε το όραμα του Zuckerberg: Ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων εικονικών εμπειριών που συνδυάζουν το ψηφιακό με το φυσικό, προσφέροντας νέους τρόπους εργασίας, παιχνιδιού, κοινωνικοποίησης και δημιουργίας. Σκεφτείτε το ως μια επέκταση της εμπειρίας της εργασίας από το σπίτι που προκάλεσε ο COVID-19 – αλλά τώρα σε έναν τρισδιάστατο εικονικό χώρο, είτε έχετε πρόσβαση σε αυτόν μέσω headsets είτε μέσω μιας κανονικής, δισδιάστατης οθόνης.

    Οι απομακρυσμένες συσκέψεις δε θα πρέπει να σημαίνουν έναν πάνελ από ομιλητές, θα μπορείτε να μοιράζεστε έναν εικονικό χώρο με μια ομάδα από άβαταρ. Αυτό έχει σημασία επειδή η πραγματική αίσθηση της παρουσίας επιτρέπει πιο διαφοροποιημένες, φυσικές αλληλεπιδράσεις.

    Εικόνα από eideticmarketing

    Το Facebook, φυσικά, είδε νωρίς αυτή την ευκαιρία και έχει κάθε λόγο να συνεχίσει να την προωθεί. Το headset Oculus Quest – τα οποία έχουν εξαντληθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2020 – έχουν δώσει σημαντική ώθηση στην αγορά VR, κυρίως χάρη στην ευκολία χρήσης τους. Η ταχύτητα με την οποία η συσκευή αυτή έχει κερδίσει έδαφος υπογραμμίζει τη νέα όρεξη των καταναλωτών για τρισδιάστατες εμπειρίες. Τους τελευταίους 18 μήνες, οι άνθρωποι που επιθυμούν να ξεφύγουν από την απομόνωση του εγκλεισμού έχουν επαναπροσδιορίσει δημιουργικά τα παιχνίδια ως χώρους κοινωνικής αλληλεπίδρασης, είτε πρόκειται για γάμους στο Animal Crossing είτε για συναντήσεις εργασίας στο Red Dead Redemption.

    Δεν υπάρχει σαφέστερη ένδειξη του τρόπου με τον οποίο τα παιχνίδια θέτουν τις βάσεις για αυτό που σύντομα θα είναι ένα πολύ ευρύτερο σύνολο εμπειριών. Ένας άλλος παίκτης που έχει στραμμένο το βλέμμα του στο Metaverse εδώ και αρκετό καιρό είναι η Epic Games, το στούντιο πίσω από το μεγαθήριο Fortnite, το οποίο φιλοξένησε μια εικονική συναυλία του ηλεκτρονικού καλλιτέχνη Marshmello. Ο διευθύνων σύμβουλος της Epic, Tim Sweeney, έχει ποντάρει πολλά στο Metaverse, προσφέροντας υπηρεσίες – συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων σχεδιασμού της Unreal Engine – δωρεάν. Ο στόχος; Να ωθήσει την ανάπτυξη προς την κατεύθυνση που θέλει να δει – με λιγότερα εμπόδια, περισσότερη διαλειτουργικότητα, περισσότερη ανταλλαγή δεδομένων. Λιγότερο συγκεντρωτική, λιγότερο επιβλαβής.

    Το Blockchain πλάι στη μεταφυσική

    Σίγουρα δεν υπάρχει καμία υποκείμενη αναγκαιότητα για μια αποκεντρωμένη δομή, αλλά ευθυγραμμίζεται με αυτό που πολλοί υποστηρικτές του Metaverse βλέπουν ως τον πιο επιθυμητό στόχο. Αυτό που ο Sweeney περιγράφει ως ένα “ανοιχτό πλαίσιο όπου ο καθένας έχει τον έλεγχο της δικής του παρουσίας, ελεύθερος από το gatekeeping”.

    Για να δημιουργηθεί ένα Metaverse αντάξιο της ονομασίας του και όχι μια συλλογή από ξεχωριστούς τρισδιάστατους χώρους, οι πλατφόρμες πρέπει να είναι διαλειτουργικές και απρόσκοπτες. Οι πληρωμές πρέπει να είναι ασφαλείς, χωρίς τριβές και άμεσες, και πρέπει να είναι δυνατή η διατήρηση και χρήση των περιουσιακών στοιχείων που δημιουργούνται (όπως το προσαρμοσμένο avatar σας), ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στο Metaverse. Μέχρι πρόσφατα, για να συμμετάσχετε στον ψηφιακό κόσμο, έπρεπε να αφήσετε κάποια στοιχεία που επέτρεπαν στους gatekeepers (κατασκευαστές παιχνιδιών κ.ο.κ.) να σας αναγνωρίσουν.

    Η τεχνολογία blockchain, όταν χρησιμοποιείται από ιδιώτες για την παρακολούθηση των λογαριασμών, των περιουσιακών στοιχείων και των συναλλαγών τους, προσθέτει πλούσιες δυνατότητες για τους χρήστες να επιλέγουν πώς συμπεριφέρονται, τι κατέχουν και τι αποφασίζουν να ανταλλάξουν.

    To blockchain και τα NFTs είναι ένας από τους “βασικούς συντελεστές” του Metaverse, σύμφωνα με τον venture capitalist και σημαντικό σχολιαστή του Metaverse, Matthew Ball. Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο στον ορισμό του για το Metaverse είναι η “ατομική αίσθηση της παρουσίας και η συνέχεια των δεδομένων”. Όσο περισσότερο “ζείτε” στο διαδίκτυο, τόσο πιο σημαντικό θα είναι το ατομικό σας “δέρμα”. Ακόμα και το πιο απλή pixel art μπορεί να συνδεθεί έντονα με την ατομική ταυτότητα, όπως φαίνεται από το πάθος για τους CryptoPunks – οι ιδιοκτήτες συχνά δηλώνουν ότι αισθάνονται στενά συνδεδεμένοι με το punk τους.

    Εικόνα από nftevening

    Πράγματι, τα NFTs καθιστούν όλο και πιο δυνατή την έκφραση της ατομικότητας στο διαδίκτυο, είτε μέσω τυχαία παραγόμενων είτε μέσω προσεκτικά σχεδιασμένων χαρακτηριστικών. Τα εικονικά ρούχα και αξεσουάρ που επιλέγουν οι χρήστες στο Metaverse θα βοηθήσουν να γίνει η διαδικτυακή ταυτότητα αληθινή για κάθε άτομο και να εμβαθύνει την εμπλοκή του. Η μόδα και η τέχνη αποτελούν ζωτικό μέρος της αυτοέκφρασης στον φυσικό κόσμο – γιατί να είναι διαφορετικά στον διαδικτυακό κόσμο;

    Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η ψηφιακή μόδα γνωρίζει μεγάλη άνθηση και έχει μια νέα ευκαιρία ανάπτυξης στα NFTs. Οίκοι σχεδιασμού και διασημότητες πωλούν δέρματα, ρούχα, χτενίσματα και κατοικίδια ζώα ως NFTs: το “dropping NFTs” είναι τόσο καυτό όσο και το dropping ενός απροσδόκητου άλμπουμ. Στην πραγματικότητα, τόσο οι μουσικοί όσο και οι αθλητές αγκαλιάζουν τις δυνατότητες να κερδίζουν δικαιώματα όταν πωλούνται περιουσιακά στοιχεία NFT, με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, απαλλαγμένο από τις παραδοσιακές πρακτικές που εμπλέκονταν τρίτα μέρη.

    Καθώς τα ψηφιακά δικαιώματα ιδιοκτησίας νομιμοποιούνται και τα blockchain γίνονται πιο ασφαλή, τα NFT μπορεί να γίνουν πιο σοβαρά διαπραγματευτικά χαρτιά. Φανταστείτε, για παράδειγμα, μια ομάδα που διαπραγματεύεται με τη Disney για τα δικαιώματα χρήσης των χαρακτήρων της. Φαίνεται τραβηγμένο; Ο οίκος Sotheby’s είδε πρόσφατα ένα DAO (που αποτελείται από 17.000 συμμετέχοντες) να ανεβάζει τις προσφορές για ένα σπάνιο αντίγραφο του Συντάγματος των ΗΠΑ σε πάνω από 43 εκατομμύρια δολάρια. Παρόλο που δεν κέρδισαν αυτή τη φορά, είναι σαφές ότι η κοινή ιδιοκτησία που διευκολύνεται από το NFT πρόκειται να αποτελέσει μια πραγματική οικονομική δύναμη.

    Χρηματοδοτώντας το μέλλον

    Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον καπιταλισμό, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα; Για τα επιχειρηματικά μοντέλα και τη εν ζωή εμπειρία μας;

    Το εύρος των διαθέσιμων ροών εσόδων στο Metaverse, από τα τυχερά παιχνίδια έως την πώληση εισιτηρίων, τις συνδρομές λογισμικού και την υγειονομική περίθαλψη, έχει τη δυνατότητα να μετατοπίσει το τεχνολογικό παράδειγμα από τη διαφήμιση και τα μεγάλα δεδομένα, με όλους τους εφιάλτες που έχουν επιφέρει για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια. Αυτό σίγουρα δεν είναι δεδομένο, αλλά είναι τουλάχιστον μια πιθανότητα.

    Όσο πιο ανοικτές και προσβάσιμες είναι οι πλατφόρμες, τόσο πιο ισχυρή γίνεται αυτή η αφήγηση. Οι διασυνδεδεμένες πλατφόρμες προσελκύουν περισσότερους χρήστες – στη συνέχεια, οι απρόσκοπτοι, διαλειτουργικοί μηχανισμοί πληρωμών και περιουσιακών στοιχείων αυξάνουν το κίνητρό τους να σχεδιάζουν και να εμπορεύονται – κυκλοφορώντας έσοδα σε όλο το σύστημα και αυξάνοντας τις δυνατότητες για μια παράλληλη οικονομική τάξη.

    Εικόνα από medium

    Μεγάλες εταιρείες παιχνιδιών καθιστούν ήδη ευρέως διαθέσιμα τα εργαλεία τους για την ανάπτυξη Metaverse με ρητό στόχο την ενθάρρυνση της διαλειτουργικότητας και, ως εκ τούτου, την ευρύτερη υιοθέτηση. Οι εταιρείες αυτές είναι πεπεισμένες ότι ένα ανοικτό Metaverse είναι καλύτερο για τις επιχειρήσεις. Σίγουρα θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργηθεί μια ακμάζουσα διαδικτυακή οικονομία – μια οικονομία στην οποία οι χρήστες θα έχουν κίνητρο να συμμετέχουν και να δημιουργούν αξία, η οποία θα αποφέρει οφέλη στους προγραμματιστές της πλατφόρμας καθώς και στους δημιουργούς-χρήστες.

    Είναι απλώς πιθανό ότι, για πρώτη φορά, οι τεχνολογικές, φιλοσοφικές και οικονομικές υποθέσεις δείχνουν όλες προς την ίδια κατεύθυνση: προς ένα κατανεμημένο Metaverse, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας blockchain, στο οποίο οι διαδικτυακοί πολίτες μπορούν επιτέλους να ξεφύγουν από τους περιφραγμένο Web 2.0 και να αποκομίσουν τα οφέλη των συνεισφορών τους. Σε αυτόν τον συναρπαστικό νέο κόσμο, τα NFTs θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού. Από την ταυτότητα έως την επιχείρηση, η απτή ιδιοκτησία θα κάνει τη διαφορά. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο επίπεδο πραγματικότητας.


    Πηγή : cointelegraph


    💠 Disclaimer – Αποποίηση Ευθύνης 💠 

    Οι ιδέες και οι απόψεις που αναφέρονται εδώ, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα, είναι προσωπικές μου απόψεις, και πληροφορίες που βρίσκονται ελεύθερα στο διαδίκτυο σε καμία περίπτωση δεν είναι ή πρέπει να θεωρηθούν ως επενδυτικές συμβουλές. Πριν πράξετε για το οτιδήποτε κάντε τη δική σας έρευνα.

    Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε το newsletter του Greepto!

    Hliasar
    Hliasar
    Είμαι στο χώρο των κρυπτονομισμάτων από το 2020. Από την αρχή αυτός ο χώρος με εξέπληξε και ήθελα να ασχοληθώ παραπάνω. Κάθε μέρα μου αρέσει να μαθαίνω κάτι καινούργιο και αν μπορώ να το μοιράζομαι με άλλους ανθρώπους. Η γνώση είναι το παν!!

    Μετατροπέας Κρυπτονομισμάτων

    Source: CurrencyRate

    Ισοτιμίες Κρυπτονομισμάτων

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα